Skip links

STUDIU
COGNITION

părinți millenials

mame vs tați

Tema articolului

Mame vs Tați

O PRIVIRE PRIN FILTRUL PĂRINȚILOR MILLENNIALS:
CERCETAREA EVIDENȚIAZĂ DIFERENTE IMPORTANTE INTRE LA NIVEL PERCEPTUAL ȘI COMPORTAMENTAL ÎNTRE MAME VERSUS TAȚI

Analizând rezultatele unor cercetări realizate cu GWI Consumer Insights privind comportamentul de consum, preferințele și interesele persoanelor cu vârsta cuprinsă între 35 – 44 de ani, eșantion omogen reprezentativ pentru mediile urban si rural de pe teritoriul României în anul 2021, am dezvoltat o paralelă între mame vs tați.

1. Sport

ÎN TIMP CE TAȚII AU GRIJĂ DE FIZICUL LOR, MAMELE ALEG SĂ SE DEDICE FAMILIEI SAU JOB-ULUI.

Tații din intervalul analizat au dezvoltat o rutină în ceea ce privește activitatea sportivă. Fie că ies la alergat, fie că frecventează sălile de sport de 2-3 ori pe săptămână, procentul bărbaților îl depășește semnificativ pe cel al femeilor. Ce ar putea face brandurile pentru a stimula mamele din intervalul 35 – 44 de ani să dezvolte, la rândul lor, o rutină sportivă?
Ei bine, înainte de toate este esențial ca mamelor să li se transmită că între timpul dedicat familiei și timpul petrecut la job, merită să aloce timp și pentru ele, iar timpul alocat sportului este, de ce nu, una dintre cele mai eficiente metode de a menține o bună stare de sănătate. Sportul aduce multe beneficii în viața femeilor, dincolo de sănătate, femeile care au dezvoltat o rutină sportivă sunt femei încrezătoare, relaxate și fericite, caracteristici cu care cele mai multe dintre mamele din România, cu vârsta cuprinsă în intervalul analizat, nu se identifică.

1. Sport

ÎN TIMP CE TAȚII AU GRIJĂ DE FIZICUL LOR, MAMELE SE SACRIFICĂ PENTRU FAMILIE SAU JOB.

Tații din intervalul analizat au dezvoltat o rutină în ceea ce privește activitatea sportivă. Fie că ies la alergat, fie că frecventează sălile de sport de 2-3 ori pe săptămână, procentul bărbaților îl depășește semnificativ pe cel al femeilor. Ce ar putea face brandurile pentru a stimula mamele din intervalul 35 – 44 de ani să dezvolte, la rândul lor, o rutină sportivă? Ei bine, înainte de toate este esențial ca mamelor să li se transmită că între timpul sacrificat pentru familie și timpul petrecut la job, merită să aloce timp și pentru ele, iar timpul alocat sportului este, de ce nu, una dintre cele mai eficiente metode de a menține o bună stare de sănătate. Sportul aduce multe beneficii în viața femeilor, dincolo de sănătate, femeile care au dezvoltat o rutină sportivă sunt femei încrezătoare, relaxate și fericite, caracteristici cu care cele mai multe dintre mamele din România, cu vârsta cuprinsă în intervalul analizat, nu se identifică.

2. Rețele sociale

Mamele caută inspiraţie şi relaxare, în timp ce tații sunt mai ancoraţi în zona de job.

Snapchat, Instagram și Pinterest sunt rețelele de socializare pe care cele mai multe dintre mame le accesează, de cele mai multe ori, cu scopul de a se inspira și abia ulterior, în scop informativ. La polul opus, foarte ancorați în subiecte privind tendințele tehnologice, știrile oficiale și oferte de job, tații preferă platforme precum LinkedIn și Twitter.
Când vine vorba, însă, de activitățile din mediul online, mamele sunt adeptele podcasturilor, audio-book-urilor și ale cursurilor de fitness online, în timp ce tații utilizează tool-uri pentru a compara prețuri, urmăresc știrile și meciurile/competițiile sportive.

3. Probleme de sănătate

Mamele suferă de migrene şi alergii pe când bărbaţii suferă de diabet.

Constant stresați, aflați în lupta comună pentru susținerea familiei și a viitorului copiilor, atât mamele, cât și tații, își neglijează starea de sănătate, uitând că un copil fericit este, de fapt, imaginea unor părinți sănătoși.
În topul celor mai frecvente afecțiuni cu care se confruntă mamele, constant aflate în fuga dintre job și familie, deseori stresate și grijulii, sunt alergiile și migrenele, afecțiuni care îngreunează puterea de concentrare și semnalează stresul la care sunt supuse, de fapt, mamele.
La rândul lor, stresați și considerând că nu sunt remunerați suficient pentru munca prestată, bărbații suferă de diabet (afecțiune întâlnită în rândul femeilor într-un procent redus) și colesterol mărit, afecțiuni care semnalează o alimentație nu foarte sănătoasă și un nivel ridicat de stres.

3. Probleme de sănătate

Mamele suferă de migrene şi alergii pe când bărbaţii suferă de diabet.

Constant stresați, aflați în lupta comună pentru susținerea familiei și a viitorului copiilor, atât mamele, cât și tații, își neglijează starea de sănătate, uitând că un copil fericit este, de fapt, imaginea unor părinți sănătoși.
În topul celor mai frecvente afecțiuni cu care se confruntă mamele, constant aflate în fuga dintre job și familie, deseori stresate și grijulii, sunt alergiile și migrenele, afecțiuni care îngreunează puterea de concentrare și semnalează stresul la care sunt supuse, de fapt, mamele.
La rândul lor, stresați și considerând că nu sunt remunerați suficient pentru munca prestată, bărbații suferă de diabet (afecțiune întâlnită în rândul femeilor într-un procent redus) și colesterol mărit, afecțiuni care semnalează o alimentație nu foarte sănătoasă și un nivel ridicat de stres.

4. Home & Lifestyle

Mamele și tații, pasiuni comune?

Pasiunile, indiferent de vârstă și gen, sunt diferite și nelimitate. Însă, când vine vorba despre mame și tații, pasiunile sunt la fel de diferite? Ei bine, dincolo de pasiunile pentru fashion și cosmetică, tipic feminine și „pasiunea” domnilor pentru jocurile de noroc, mamele și tații, odată deveniți o familie, împărtășesc pasiuni comune. În topul celor două genuri din intervalul de vârstă analizat, gătitul, grădinăritul și călătoriile ocupă poziții fruntașe, astfel că, brandurile ar putea veni cu propuneri de petrecere a timpului liber în familie, fie ar putea da șansa dezvoltării unor noi pasiuni, experimentând lucruri noi.

5. Retail Românesc

Mereu calitate pentru mame și tați

Calitatea este criteriul comun care primează atunci când vine vorba despre produsele pe care mamele și tații le achiziționează.
În topul preferințelor celor două genuri se află SomProduct, retailer premium din industria de bricolaj, urmat de Jysk și Ikea. Preferințele din industria de fashion nu sunt însă la fel de asemănătoare. Dacă mamele preferă Zara, LC Walkiki, tații merg pe variante clasice precum Levis.

5. Retail Românesc

Mereu calitate pentru mame și tați

Calitatea este criteriul comun care primează atunci când vine vorba despre produsele pe care mamele și tații le achiziționează.
În topul preferințelor celor două genuri se află SomProduct, retailer premium din industria de bricolaj, urmat de Jysk și Ikea. Preferințele din industria de fashion nu sunt însă la fel de asemănătoare. Dacă mamele preferă Zara, LC Walkiki, tații merg pe variante clasice precum Levis.

6. Loialitate și decizii de achiziție

Mamele sunt loiale brandurilor, în timp ce tații se adaptează tendințelor rapid.

Comportamentul de consum este foarte divers pentru mame și tați. Dacă mamele aleg siguranța, devenind loiale brandurilor cu care se identifică și pe care le recomandă mai departe, fiind impulsionate de promoții, tații se află la polul opus. Spiritul aventurier al taților, iubitori de noutăți tehnologice și doritori să fie primii care testează, se regăsește în comportamentul lor de consum. Aceștia însă nu acționează din impuls, ci preferă să se informeze și să identifice cel mai accesibil preț.

Diferiți, dar totuși asemănători, atât mamele, cât și tații din intervalul de vârstă 35 - 44 de ani, au dezvoltat pasiuni și valori comune, în pofida (sau poate, tocmai datorită) faptului că la nivel perceptual ramân diameral opuși.

Combinăm insight-uri, expertiză și tehnologii de ultimă ora pentru a oferi clienților noștrii orice tip de soluții digitale.

Suntem Cognition, o nouă agenție digitală al cărei scop este obținerea celor mai bune rezultate de comunicare prin dezvoltarea de strategii bazate pe înțelegerea profundă a consumatorilor și conectarea lor cu brandurile.

Solicită acum o campanie de la prima agenție românească parte a Neuromarketing Science & Business Association

This website uses cookies to improve your web experience.
Explore
Drag